קרוספיט

שיטת הקרוספיט פותחה בארה"ב ב – 1995 על ידי גרג ולורן גלסמן. קרוספיט (CrossFit) היא שיטת אימוני כושר פונקציונליים שמתמקדת בשיפור כלל מרכיבי הכושר באמצעות אימונים אינטנסיבים ועצימים.

הקרוספיט עוסק בהגדרה מחדש של הכושר, מה זה כושר?

המטרה בקרוספיט הינה לייצר מוכנות פיזית לכל דרישה. האימונים מגוונים בפרקי הזמן ובעצימות שהאתלט נדרש לבצע.

הרעיון המרכזי בקרוספיט הוא "מומחיות ללא להתמחות" קרי, כושר נרחב ולהתמחות לא רק במרכיב אחד של כושר גופני, אלא להתמקצע בכל המרכיבים. אימונים מגוונים אימונים בעצימות גבוהה המשתנה באופן תדיר (כל אימון הוא אימון שונה, בכל יום מבצעים אימון חדש – WOD).

אימון קרוספיט נותן מענה על טווח רחב יותר של מאפייני כושר גופני; הגישה מגדירה כ-10 מרכיבים:

1. סיבולת לב-ריאה – היכולת של הגוף להעביר חמצן למערכותיו ביעילות.
2. סיבולת שריר – היכולת של הגוף להתמיד במאמץ גופני מתמשך.
3. כוח – היכולת של הגוף לדחוק, לדחוף ולהרים אובייקטים ולהפעיל כוח על עצמים אחרים.
4. גמישות – היכולת למקסם טווח תנועה עבור כל מפרק וחוליה.
5. עוצמה – היכולת של חלק גוף להפעיל מקסימום כוח במינימום זמן.
6. מהירות – היכולת להשלים תנועה במהירות וביעילות.
7. קורדניציה – היכולת לבצע כמה תנועות שונות בו-זמנית באמצעות חלקים נפרדים של הגוף.
8. זריזות – היכולת למזער זמן מעבר בית תנועה אחת לאחרת.
9. שווי-משקל – היכולת לשלוט במיקום הגוף ביחס לאזור התומך בו.
10. דיוק – היכולת לשלוט בכיוון היוצא של תנועה מסוימת.

לקבלת מידע, ייעוץ והכוונה

איתנים ספורט | רבי עקיבא 50 הרצליה | 077-540-8885 ​ | פייסבוק איתנים ספורט | וואטסאפ
שעות פעילות | א' – ה' 8:00-11:00 – 16:00-21:00 | שישי 8:00-12:00
דואר אלקטרוני: info@functionaltraining.co.il